SKPL to jedyny w Polsce przewoźnik
normalnotorowy i wąskotorowy

SKPL to pierwszy w Polsce prywatny
przewoźnik pasażerski i towarowy

SKPL posiada bogatą flotę szynobusów
dostosowanych do aktualnych potrzeb rynkowych

SKPL codziennie obsługuje jedyną w kraju
czynną trójszynową linię kolejową

Rozkłady jazdy

Wybierz interesującą Cię trasę i sprawdź rozkład jazdy

Kup bilet przez telefon lub internet

Ceny biletów

Bilety obowiązujące na linii Pleszew - Kowalew

Bilety obowiązujące na linii Pleszew Miasto – Pleszew Wąsk. (Kowalew) w 2. klasie, pociągów osobowych (stałego kursowania):

rodzaj biletu normalny nauczyciel szkolny lub akademicki<br>
Honorowy Dawca Krwi, który oddał co najmniej 3 donacje krwi lub jej składników, w tym osocze po chorobie COVID-19.
ulga 33%
dziecko lub uczeń od 4 do 24 lat<br>
weteran poszkodowany<br>
emeryt/ rencista<br>
inwalida wojenny lub kombatant-inwalida II i III gr.inw.<br>
Karta Dużej Rodziny<br>
Karta Polaka
ulga 37%
osoba niezdolna do samodzielnej egzystencjiulga 49% student do 26 lat<br>
doktorant do 35 lat<br>
kombatant
ulga 51%
żołnierz niezawodowy<br>
inwalida wojenny (I grupa inwalidów)<br>
niepełnosprawny<br>
opiekun niepełnosprawnego<br>
niewidoma ofiara działań wojennych niezdolna do samodzielnej egzystencji
ulga 78%
niewidomy niezdolny do samodzielnej egzystencjiulga 93% opiekun osoby niesamodzielnej<br>
opiekun osoby zaliczonej do I gr.inw.
ulga 95%
dziecko do lat 4ulga 100%
JEDNORAZOWY
(w jedną stronę)
4,00 2,68 2,52 2,04 1,96 0,88 0,28 0,20 0,00
POWROTNY
(w dwie strony)
7,00 4,69 4,41 3,57 3,43 1,54 0,49 0,35 0,00

Trasa normalny nauczyciel szkolny lub akademickiulga 33% niewidomi uznani za całkowicie niezdolnych do pracyulga 37% dziecko lub uczeń od 4 do 24 lat<br>
Karta Dużej Rodziny
ulga 49%
student do 26 lat<br>
doktorant do 35 lat<br>
kombatant
ulga 51%
dzieci i młodzież niepiełnosprawnaulga 78% niewidomi niezdolni do samodzielnej egzystencjiulga 93%
MIESIĘCZNY IMIENNY
(w dwie strony)
70,00 46,90 44,10 35,70 34,30 15,40 4,90

Opłata za przewóz bagażu, rowerów i zwierząt wynosi 5,00 w jedną stronę za każdą sztukę zabraną do pociągu.

Bilety na pociągi Zbiersk - Petryki - Złotniki Wielkie

Bilety jednorazowe na pociągi Zbiersk – Petryki – Złotniki Wielkie:

przejazd normalny nauczyciel szkolny lub akademicki<br>
Honorowy Dawca Krwi, który oddał co najmniej 3 donacje krwi lub jej składników, w tym osocze po chorobie COVID-19.
ulga 33%
dziecko lub uczeń od 4 do 24 lat<br>
weteran poszkodowany<br>
emeryt/ rencista<br>
inwalida wojenny lub kombatant-inwalida II i III gr.inw.<br>
Karta Dużej Rodziny<br>
Karta Polaka
ulga 37%
osoba niezdolna do samodzielnej egzystencjiulga 49% student do 26 lat<br>
doktorant do 35 lat<br>
kombatant
ulga 51%
żołnierz niezawodowy<br>
inwalida wojenny (I grupa inwalidów)<br>
niepełnosprawny<br>
opiekun niepełnosprawnego<br>
niewidoma ofiara działań wojennych niezdolna do samodzielnej egzystencji
ulga 78%
niewidomy niezdolny do samodzielnej egzystencjiulga 93% opiekun osoby niesamodzielnej<br>
opiekun osoby zaliczonej do I gr.inw.
ulga 95%
dziecko do lat 4ulga 100%
w jedną stronę 20,00 13,40 12,60 10,20 9,80 4,40 1,40 1,00 0,00
w dwie strony 25,00 16,75 15,75 12,75 12,25 5,50 1,75 1,25 0,00

 Opłata za przewóz bagażu, rowerów i zwierząt wynosi 5,00 w jedną stronę za każdą sztukę zabraną do pociągu.

Bilety jednorazowe na trasie Warszawa – Lublin – Rawa-Ruska

Ceny oraz zasady sprzedaży biletów w pociągach kursujących na trasie Warszawa – Lublin – Rawa-Ruska ustalają Koleje Ukraińskie (UZ).

Aktualne ceny obowiązujące na tej trasie można sprawdzić na stronie https://booking.uz.gov.ua/en/

 

Bilety jednorazowe (taryfa podstawowa) na przejazd w 2. klasie, pociągami osobowymi

Bilety jednorazowe (taryfa podstawowa) na przejazd w 2. klasie, pociągami osobowymi (stałego kursowania) innymi, niż wymienione powyżej:

odległość normalny nauczyciel szkolny lub akademicki<br>
Honorowy Dawca Krwi, który oddał co najmniej 3 donacje krwi lub jej składników, w tym osocze po chorobie COVID-19.
ulga 33%
dziecko lub uczeń od 4 do 24 lat<br>
weteran poszkodowany<br>
emeryt/ rencista<br>
inwalida wojenny lub kombatant-inwalida II i III gr.inw.<br>
Karta Dużej Rodziny<br>
Karta Polaka
ulga 37%
osoba niezdolna do samodzielnej egzystencjiulga 49% student do 26 lat<br>
doktorant do 35 lat<br>
kombatant
ulga 51%
żołnierz niezawodowy<br>
inwalida wojenny (I grupa inwalidów)<br>
niepełnosprawny<br>
opiekun niepełnosprawnego<br>
niewidoma ofiara działań wojennych niezdolna do samodzielnej egzystencji
ulga 78%
niewidomy niezdolny do samodzielnej egzystencjiulga 93% opiekun osoby niesamodzielnej<br>
opiekun osoby zaliczonej do I gr.inw.
ulga 95%
dziecko do lat 4ulga 100%
0 – 5 km 6,00 4,02 3,78 3,06 2,94 1,32 0,42 0,30 0,00
6 – 10 km 7,00 4,69 4,41 3,57 3,43 1,54 0,49 0,35 0,00
11 – 15 km 8,00 5,36 5,04 4,08 3,92 1,76 0,56 0,40 0,00
16 – 20 km 9,00 6,03 5,67 4,59 4,41 1,98 0,63 0,45 0,00
21 – 25 km 10,00 6,70 6,30 5,10 4,90 2,20 0,70 0,50 0,00
26 – 30 km 11,00 7,37 6,93 5,61 5,39 2,42 0,77 0,55 0,00
31 – 35 km 12,00 8,04 7,56 6,12 5,88 2,64 0,84 0,60 0,00
36 – 40 km 13,00 8,71 8,19 6,63 6,37 2,86 0,91 0,65 0,00
41 – 45 km 14,00 9,38 8,82 7,14 6,86 3,08 0,98 0,70 0,00
46 – 50 km 15,00 10,05 9,45 7,65 7,35 3,30 1,05 0,75 0,00
51 – 55 km 16,00 10,72 10,08 8,16 7,84 3,52 1,12 0,80 0,00
56 – 60 km 17,00 11,39 10,71 8,67 8,33 3,74 1,19 0,85 0,00
61 – 65 km 18,00 12,06 11,34 9,18 8,82 3,96 1,26 0,90 0,00
66 – 70 km 19,00 12,73 11,97 9,69 9,31 4,18 1,33 0,95 0,00
71 – 75 km 20,00 13,40 12,60 10,20 9,80 4,40 1,40 1,00 0,00
76 – 80 km 21,00 14,07 13,23

10,71

10,29 4,62 1,47 1,05 0,00
81 – 85 km 22,00 14,74 13,86 11,22 10,78 4,84 1,54 1,10 0,00
86 – 90 km 23,00 15,41 14,49 11,73 11,27 5,06 1,61 1,15 0,00
91 – 95 km 24,00 16,08 15,12 12,24 11,76 5,28 1,68 1,20 0,00
96 – 100 km 25,00 16,75 15,75 12,75 12,25 5,50 1,75 1,25 0,00

Opłata za przewóz bagażu, rowerów i zwierząt wynosi 5,00 w jedną stronę za każdą sztukę zabraną do pociągu.

Pociągi na zamówienie

1 Podstawowe dane

2 Liczba osób i zniżki

3 Dane do faktury

4 Dane kontaktowe

Regulamin przewozów

Odprawa osób, rzeczy i zwierząt

  1. Zawarcie umowy przewozu następuje poprzez nabycie lub skasowanie (zalegalizowanie) właściwego dokumentu przewozu (biletu) zgodnego z Cennikiem biletów SKPL.
  2. Odprawy osób, rzeczy i zwierząt dokonuje obsługa pociągu w pełnym zakresie oferowanych przez SKPL biletów. Ponadto ograniczona oferta wybranych biletów dostępna jest w uprawionych punktach sprzedaży agencyjnej oraz przez wyznaczone kanały elektroniczne.
  3. Podróżny bez ważnego dokumentu przewozu, zobowiązany jest zgłosić się do obsługi pociągu w celu nabycia albo skasowania biletu niezwłocznie po wejściu do pociągu.
  4. Osoby niepełnosprawne i osoby o ograniczonej sprawności ruchowej zwolnione są z obowiązku zgłaszania braku ważnego dokumentu przewozu i ich odprawy dokonuje się w trakcie kontroli.
  5. Podróżni, z wyjątkiem osób wymienionych w pkt. 3, którzy nie dokonali takiego zgłoszenia uważani są za podróżnych bez ważnego dokumentu przewozu.
  6. Przy odprawie w pociągu stosuje się opłaty obowiązujące w dniu wystawienia biletu.

Zakres ważności biletów

  1. Bilety sprzedawane przez obsługę pociągu ważne są w terminie, klasie, kategorii pociągu, relacji oraz dla liczby osób zgodnie z taryfą wskazaną na blankiecie.
  2. Bilety wydawane przez punkty sprzedaży agencyjnej uprawniają do przejazdu tylko jednej osoby, w klasie i kategorii pociągu zgodnie z taryfą wskazaną na blankiecie.
  3. Bilety sprzedawane za pośrednictwem telefonów komórkowych oraz globalnej sieci internetowej (www.mobilet.pl, www.KOLEO.pl i www.e-podroznik.pl) ważne są w terminie, klasie, kategorii pociągu, relacji oraz dla liczby osób zgodnie z taryfą wskazaną na bilecie.
  4. Termin ważności biletu wydawanego przez punkty sprzedaży agencyjnej rozpoczyna się od chwili jego skasowania (zalegalizowania) lub od daty i godziny oznaczonej przez obsługę punktu sprzedaży agencyjnej.
  5. Bilety nieskasowane lub z datą wpisaną odręcznie przez podróżnego uznaje się za nieważne.

Zmiana umowy przewozu

  1. Po rozpoczęciu ważności biletu zmiany umowy przewozu nie są dozwolone.
  2. Podróżny, który chce zmienić umowę w zakresie przejazdu poza stację przeznaczenia zobowiązany jest zgłosić ten fakt obsłudze pociągu i nabyć nowy bilet na trasę, na którą nie posiada biletu.

Zwrot należności za niewykorzystane bilety

  1. Zwroty za odpowiednio poświadczone bilety całkowicie lub częściowo niewykorzystane dokonywane są na podstawie pisemnej reklamacji składanej u wystawcy biletu.
  2. Za całkowicie niewykorzystane bilety jednorazowe zwraca się zapłaconą należność. Od zwracanych biletów jednorazowych potrąca się odstępne w wysokości 15%, jednak nie mniej niż 1 zł.
  3. Za całkowicie niewykorzystane bilety okresowe zwraca się zapłaconą należność, a w przypadku częściowego niewykorzystania biletu okresowego – proporcjonalną różnicę za niewykorzystany okres. Od zwracanych biletów okresowych potrąca się odstępne w wysokości 30%, jednak nie mniej niż 15 zł.
  4. Nie dokonuje się zwrotu skasowanych biletów wydanych przez punkty sprzedaży agencyjnej oraz zakupionych za pośrednictwem systemu moBILET (www.mobilet.pl), a także opłat za przewóz rzeczy i zwierząt.
  5. Odstępnego nie potrąca się w przypadku, gdy niewykorzystanie biletu nastąpiło z przyczyn leżących po stronie przewoźnika.

Kontrola dokumentów przewozu

  1. Podróżny w pociągu zobowiązany jest posiadać ważny bilet i wręczyć go osobie upoważnionej do kontroli na każde żądanie. Osoba odbywająca przejazd na podstawie biletu ulgowego albo imiennego zobowiązana jest, bez dodatkowego wezwania, okazać i wręczyć odpowiedni dokument poświadczający uprawnienie do ulgowego przejazdu lub dokument umożliwiający stwierdzenie tożsamości. Obowiązek wręczania legitymacji służbowych, poświadczających uprawnienie do ulgi, nie dotyczy żołnierzy Żandarmerii Wojskowej i umundurowanych funkcjonariuszy Policji, którzy zobowiązani są okazywać ww. legitymacje w sposób umożliwiający odczytanie danych.
  2. Kontroli biletów w pociągu dokonują osoby upoważnione przez SKPL legitymujące się identyfikatorem umieszczonym w widocznym miejscu, który powinien zawierać, co najmniej: nazwę przewoźnika, numer identyfikacyjny osoby dokonującej kontroli biletów, zdjęcie kontrolującego, zakres upoważnienia, okres ważności, pieczęć i podpis wystawcy. Osoby legitymujące się identyfikatorem nie są zobowiązane podawać podróżnemu swoich danych osobowych.
  3. SKPL zastrzega sobie prawo zatrzymania do celów kontrolnych biletu jednorazowego i wydania w zamian biletu zastępczego.

Podróżny bez ważnego biletu

  1. Za podróżnego bez ważnego dokumentu przewozu uważa się podróżnego, który w trakcie kontroli w pociągu nie okazał i nie wręczył ważnego biletu, ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do korzystania z ulgowego biletu lub do bezpłatnego przejazdu, przewozi bez odpowiedniego biletu bagaż ręczny, rower albo zwierzęta, za przewóz których taryfa przewiduje opłaty.
  2. Przy ustalaniu należności za przejazd lub przewóz bez ważnego biletu, pobiera się opłatę za bilet oraz opłatę dodatkową, ustaloną na podstawie rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 20 stycznia 2005 r. w sprawie sposobu ustalania opłat dodatkowych z tytułu przewozu osób, zabieranych ze sobą do przewozu rzeczy i zwierząt oraz wysokości opłaty manipulacyjnej (Dz. U. Nr 14, poz. 117; dalej rozporządzenie MI z dnia 20.01.2005 r.).
  3. Odprawy podróżnego bez ważnego dokumentu przewozu dokonuje się od stacji wyjazdu pociągu (stacji początkowej), do stacji wskazanej przez podróżnego.
  4. Podróżnemu bez ważnego dokumentu przewozu odmawiającemu uregulowania należności w pociągu, osoba upoważniona do kontroli wystawia bilet kredytowy (wezwanie do zapłaty).
  5. W celu wystawienia biletu kredytowego (wezwania do zapłaty) osoba upoważniona do kontroli ma prawo żądać od podróżnego okazania dokumentu umożliwiającego stwierdzenie tożsamości, a w razie braku takiego dokumentu albo odmowy jego okazania – zwrócić się o podjęcie tych czynności do Policji lub innych organów porządkowych, które zgodnie z prawem są uprawnione do ustalenia tożsamości. Do czasu przybycia funkcjonariusza Policji albo innych organów porządkowych, podróżny obowiązany jest pozostać w miejscu przeprowadzania kontroli, albo w innym miejscu wskazanym przez osobę dokonującą kontroli.
  6. Podróżny, który w czasie kontroli dokumentów przewozu, mimo braku ważnego biletu, odmawia zapłacenia należności albo okazania dokumentu umożliwiającego stwierdzenie jego tożsamości, podlega karze grzywny w trybie Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.
  7. Jeżeli w ciągu 7 dni od dnia przewozu podróżny złoży reklamację dokumentując prawo do korzystania z bezpłatnego lub ulgowego przejazdu albo fakt posiadania w czasie kwestionowanego przejazdu ważnego biletu imiennego, należności wykazane w wezwaniu zostaną umorzone po uiszczeniu opłaty manipulacyjnej, której wysokość reguluje Cennik biletów SKPL.

Zajmowanie i korzystanie z miejsc do siedzenia

  1. Pociągi uruchamiane przez SKPL nie są objęte rezerwacją miejsc do siedzenia. Każda osoba może skorzystać z jednego ogólnodostępnego miejsca do siedzenia. Podróżny ma prawo zająć wolne miejsce tylko dla siebie i dla każdej jadącej z nim osoby, której bilet może okazać.
  2. Pierwszeństwo do zajmowania miejsc siedzących mają osoby starsze, niepełnosprawne, o ograniczonej sprawności ruchowej oraz kobiety w ciąży.
  3. W przypadku braku miejsca do siedzenia, podróżnemu z ważnym dokumentem przewozu nie przysługuje zwrot należności za przejazd ani rekompensata z tego tytułu.
  4. W przypadku braku miejsc, przewoźnik ma prawo odmówić podróżnemu wejścia do pojazdu zgodnie
    z aktualnymi limitami pasażerów obowiązującymi w środkach transportu zbiorowego związanych
    z zagrożeniem epidemicznym wywołanym przez COVID-19.

Przerwy w ruchu

  1. W razie wystąpienia przerwy w ruchu pociągów lub utraty połączenia przewidzianego w rozkładzie jazdy, podróżnemu przysługuje zwrot należności za cały przerwany przejazd, a ponadto może on bezpłatnie powrócić do stacji wyjazdu, chyba że SKPL nie ma możliwości zorganizowania takiego przewozu.

Wsparcie dla osób niepełnosprawnych

  1. Zgodnie Rozporządzeniem (WE) nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącym praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym (Dz. Urz. UE L Nr 315, str. 14 z późn. zm.; dalej: rozporządzenie (WE) 1371/2007) – osobom niepełnosprawnym lub osobie o ograniczonej sprawności ruchowej zapewnia się pomoc podczas wsiadania i wysiadania do i z pociągu pod warunkiem powiadomienia SKPL o potrzebie jej udzielenia przynajmniej na 24 godziny, przed planowaną godziną odjazdu pociągu z danej stacji. Zgłoszenie o potrzebie udzielenia pomocy powinno uwzględniać przynajmniej datę, godzinę i relację przejazdu, imię i nazwisko podróżnego, jego nr telefonu, rodzaj niepełnosprawności oraz ewentualnie typ sprzętu ortopedycznego ułatwiającego poruszanie się.
  2. Zgłoszenia przejazdu osób niepełnosprawnych należy dokonywać w dni robocze w godzinach 11:00 – 15:00 pod numerem telefonu 799 060 001 lub przez całą dobę na adres pomoc@shortlines.pl.

Przewóz rzeczy i zwierząt

  1. Przewóz rzeczy i zwierząt podlega opłatom określonym w taryfie SKPL.
  2. Zabrania się umieszczania rzeczy i zwierząt na siedzeniach.
  3. Podróżny jest zobowiązany do sprawowania nadzoru nad przewożonymi rzeczami i zwierzętami, a także odpowiada za szkody wyrządzone przez nie innym osobom lub mieniu podczas przewozu.
  4. Z przewozu wyłączone są rzeczy, których przewóz jest zabroniony na podstawie odrębnych przepisów, rzeczy i zwierzęta niebezpieczne lub mogące wyrządzić szkodę osobom lub mieniu.

Reklamacje

  1. Tryb postępowania i terminy rozpatrywania reklamacji i skarg wynikają z przepisów ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2012 r., poz. 1173 z późn. zm.), rozporządzenia (WE) 1371/2007 oraz rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego (Dz. U. Nr 38, poz. 266).
  2. Reklamacje można składać osobiście w siedzibie SKPL, w godzinach pracy lub przesyłając na adres SKPL Cargo Sp. z o.o., Zbiersk Cukrownia 54, 62-830 Zbiersk, dołączając bilet.

Przepisy porządkowe

  1. Przy korzystaniu z przejazdów pociągami SKPL, podróżni są zobowiązani do przestrzegania przepisów rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 listopada 2004 r. w sprawie przepisów porządkowych obowiązujących na obszarze kolejowym, w pociągach i innych pojazdach kolejowych (Dz. U. Z 2004 r., Nr 264, poz. 2637).
  2. Organem sprawującym nadzór nad przestrzeganiem przepisów rozporządzenia (WE) 1371/2007 jest Urząd Transportu Kolejowego, Aleje Jerozolimskie 134, 02-305 Warszawa, telefon: +48 22460 40 80, fax: +48 22 749 14 01, e-mail: pasazer@utk.gov.pl.

O nas

SKPL Cargo Sp. z o.o. to podmiot komercyjny powstały w 2010 r., a zbudowany w oparciu o doświadczenia założonego w 2001 roku kaliskiego Stowarzyszenia Kolejowych Przewozów Lokalnych, funkcjonującego jako organizacja non-profit. Od samego początku działaliśmy jako grupa niezależnych hobbystów, wspierana przez wykwalifikowaną kadrę pracowników kolejowych, zatrudnianych równolegle z przejmowaniem kolejnych wyłączanych ze struktur PKP linii kolejowych.

Już na początku 2002 roku rozpoczęliśmy regularne przewozy pasażerskie na dwóch liniach wąskotorowych, stając się tym samym pierwszym w Polsce prywatnym operatorem kolejowym działającym po roku 1989. Nasza działalność w początkowych latach skupiała się głównie na przewozie towarów i osób po wydzielonych sieciach kolei dojazdowych (wąskotorowych). Z biegiem czasu zakres usług świadczonych przez SKPL objął także normalnotorowe linie znaczenia lokalnego, jak również eksploatację powierzonych nam bocznic kolejowych i transport wewnątrzzakładowy.
Dziś SKPL Cargo Sp. z o.o. działa jako firma wyspecjalizowana w przewozach zarówno towarowych, jak i pasażerskich, obsługuje głównie przewozy ładunków, świadczy usługi w zakresie pracy manewrowej na rzecz wiodących firm przewozowych i przemysłowych, operatorów logistycznych i spedytorów.

Utrzymaniem obiektów kolejowych zajmuje się SKPL Infrastruktura i Linie Kolejowe Sp. z o.o., do której zadań należy zarządzanie bocznicami zakładowymi oraz liniami kolejowymi wyłączonymi ze struktur PKP. Posiadamy własną jednostkę remontowo-budowlaną (WERO-BUD Sp. z o.o.) mogącą samodzielnie realizować inwestycje lub działać w charakterze podwykonawcy podczas prowadzonych na terenie całego kraju napraw i modernizacji linii kolejowych. Sprawną realizację tych zadań na każdym etapie naszej działalności gwarantuje wyspecjalizowana kadra pracowników, posiadająca wieloletnie doświadczenie i uprawnienia niezbędne do wykonywania pracy na zajmowanych stanowiskach.

Jesteśmy członkiem Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych, Polskiej Federacji Kolei Muzealnych, Turystycznych i Lokalnych, Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji, a od czerwca 2016 r. także Związku Samorządowych Pracodawców Kolejowych.
Podstawę prawną do wykonywania przez nas przewozów osób i rzeczy stanowią wydane przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego na rzecz SKPL Cargo Sp. z o.o.: licencja na świadczenie usług transportu kolejowego w Unii Europejskiej oraz w Europejskim Obszarze Gospodarczym na przewozy pasażerskie, towarowe i zapewnienie usługi trakcyjnej (L/075/2019) oraz Certyfikat Bezpieczeństwa cz. A i B (PL1120150005, PL1220150013) potwierdzający ustanowienie przez przewoźnika kolejowego systemu zarządzania bezpieczeństwem.

Kontakt